• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 22 خرداد 1398
کد مطلب : 58954
+
-

احیای باغ‌های شرق اصفهان  با جریان زاینده‌رود

نایب‌رئیس صنف کشاورزان اصفهان گفت: خشکسالی شدید 7 هزار هکتار باغ شرق اصفهان را با مشکل روبه‌رو کرده و احیای آن در گرو جاری بودن آب زاینده رود در تابستان است.

«کاظم محمدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: علاوه بر باغ‌های یاد شده، در ۳۰ هزار هکتار از اراضی منطقه، گندم کشت شده و برای کشت صیفی در فصل تابستان هم ادامه جریان آب در رودخانه اهمیت دارد.

وی با بیان این‌که ۲۵ درصد از زمین‌های کشاورزی استان در این شهرستان واقع است، تصریح کرد: با توجه به تولید بیش از نیمی از غله مورد نیاز و تولید دیگر محصولات دامی و کشاورزی در این شهرستان باید به این منطقه توجه اساسی شود.

نایب‌رئیس صنف کشاورزی اصفهان با اشاره به کشت دیگر محصولات مانند جو و گلرنگ اضافه کرد: بارش‌های مناسب در ماه‌های گذشته و جریان زاینده‌رود سبب شده افراد بسیاری به کار مشغول شوند و امیدواریم این روند ادامه 
یابد.

وی با بیان این‌که سالانه 5/2میلیارد متر مکعب آب در مناطق مختلف از استان خارج می‌شود، گفت: استفاده بهینه منابع آبی نیازمند مدیریت صحیح است و امیدواریم تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود در همین زمینه باشد.

محمدی اضافه کرد: وجود بندهای آبخیزداری متعدد در استان بالادست سبب می‌شود حجم زیادی از آب وارد سد و رودخانه زاینده‌رود نشود و همین امر خشکی مناطق زیادی از استان اصفهان را رقم می‌زند.

عضو صنف کشاورزی اصفهان با تاکید بر اختصاص حقابه‌های کشاورزان از زاینده‌رود، اظهار امیدواری کرد طرح‌های انتقال آب با کمک و پیگیری‌های مسئولان به‌ویژه استاندار اصفهان اجرا شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید